Nowe Podkarpacie

Reklama
Reklama

Magazyn

GREINPLAST – farby i tynki nanosilikonowe

Email

Firma Greinplast od lat pracuje nad nowoczesnymi technologiami i wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów, proponuje nowoczesne produkty – farby i tynki nanosilikonowe.

Schudnę – noworoczne zmiany dla zdrowia

Email
Schudnę – noworoczne zmiany dla zdrowia

WAKACJE 2017 NA WYSPIE ENERGETYK W POLAŃCZYKU Z TAWERNĄ U MICHAŁA

Email

WAKACJE 2017 NA WYSPIE ENERGETYK W POLAŃCZYKU

Z TAWERNĄ U MICHAŁA

Jeżeli ktoś kocha wodę, to w centrum wypoczynkowym na wyspie poczuje się jak w raju. Woda otacza nas wokół, a słońce i łagodny wiatr przysporzą każdemu wiele niezapomnianych i przyjemnych chwil

JAŚ WĘDROWNICZEK - ZAPRASZA

Email

Eventy, szkolenia, konferencje, imprezy integracyjne,

happeningi, pikniki, imprezy tematyczne, team building

WSZYSTKO z JASIEM WĘDROWNICZKIEM

EKOLOT w Twoim zasięgu

Email

EKOLOT w Twoim zasięgu

Produkowane w krośnieńskiej firmie ultralekkie samoloty zdobywają rynki na całym świecie. Można je zobaczyć na niebie na prawie wszystkich kontynentach. W Polsce jest to jedyny producent tego typu maszyn na dużą skalę


Początki firmy Ekolot to pierwsza połowa lat 90. ubiegłego stulecia. Henryk Słowik, obecny dyrektor firmy poznał wówczas Jerzego Krawczyka, absolwenta Wydziału Budowy Statków Powietrznych Politechniki Warszawskiej. Padł wtedy pomysł na zbudowanie bardzo prostego, jednomiejscowego samolotu na bazie silnika z motocykla WSK. – Skończyliśmy go w 1995 roku, choć nie z silnikiem z motocykla, ale lotniczym. Rok później pojawił się na pikniku lotniczym w Oleśnicy k. Wrocławia i ku naszemu zaskoczeniu zdobył tam pierwszą nagrodę, wzbudził również zainteresowanie wśród zwiedzających – opowiada Henryk Słowik. Był to „kop”, aby temat

JK-05 Junior – klasyczny ultralekki

zastrzałowy samolot w układzie górnopłata

pociągnąć i zrobić coś poważniejszego, gdyż dużo osób podziwiało mówiąc jednocześnie, że lepiej byłoby, gdyby stworzyć samolot dwumiejscowy. Nie było jednak na to ani środków, ani warunków. Zakup formy do produkcji w Niemczech nie wypalił ze względu na zbyt duże koszty. Jednak z pomysłu nie zrezygnowali. – Postanowiliśmy więc, że choć może to potrwa o wiele dłużej, ale sami spróbujemy zrobić formy. Jerzy Krawczyk przyjeżdżał do mnie do domu i w powiększonym specjalnie na ten cel garażu wykonaliśmy potrzebne formy – opowiada H. Słowik. W 1999 roku JK-05 Junior, jako prototyp na silniku samochodowym, wzniósł się w powietrze. Pilot oblatywacz stwierdził, że założenia są dobre, a samolot lata poprawnie. I to dało prawdziwy początek działalności firmy Ekolot. Pojawili się pierwsi klienci i w wynajętych halach po byłym Fabosie w Krośnie produkcja ruszyła na początku XXI wieku.                                                                                                   Samoloty z krośnieńskiego Ekolotu najpierw trafiają do krajów Europy Zachodniej (Francja, Niemcy, Dania, Włochy), później zaczęto sprzedawać do Azji, RPA, czy takich krajów jak Mauritius, a potem do Kanady, USA, Australii. – W ciągu ostatnich dwóch lat zwiększa się również zainteresowanie polskich klientów. Jest to bardzo korzystne, bo my oferujemy pomoc techniczną, serwis, części zamienne – dodaje dyrektor Ekolotu. W ofercie firmy Ekolot z Krosna w tej chwili są trzy samoloty: KR-010 Elf – mały, jednomiejscowy szybowiec; KR- 03 Topaz – dwuosobowy, wolnonośny  górnopłat.

KR-03 Topaz – dwuosobowy, wolnonośny górnopłat

Wnętrze Topaza

 

Ekolot

Zakład Produkcyjny

Krosno, ul. Pużaka 18

tel./fax: 13 43 688 97

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

www.ekolot.pl

Trzeci to JK-05L Junior – klasyczny ultralekki zastrzałowy samolot w układzie górnopłata. Model ten produkowany jest od samego początku i cieszy się dużym zainteresowaniem pasjonatów lotnictwa. Mimo, iż nasi południowi sąsiedzi Czesi, są światowymi potentatami w produkcji tego typu maszyn, to właśnie cała reprezentacja Czech lata na tym samolocie. W zakładzie trwają również prace nad kolejnym modelem. Tym razem będzie to dolnopłat z chowanym podwoziem. Ta szybka maszyna ma mieć symbol KR-40. Projekt  jest realizowany z dofinansowaniem unijnym. Również dzięki dofinansowaniu unijnemu, liczą w Ekolocie na zwiększenie produkcji i zawojowanie choćby rynku amerykańskiego. W latach 60. i 70.  ubiegłego stulecia zarejestrowano tam setki tysięcy różnego rodzaju samolotów. – Nasza oferta jest bardzo konkurencyjna z innymi produkcjami. W USA certyfikowany samolot z Ekolotu można kupić już za 80 tysięcy dolarów – twierdzi Henryk Słowik. W Europie też spółka z Krosna wypiera konkurencję cenowo. Podstawowa wersja samolotu ultralekkiego, gotowa do latania kosztuje już od 50 tysięcy euro. Ekolot może się pochwalić również tym, że Topaz i Junior jako pierwsze samoloty w kraju w 2010 roku otrzymały certyfikaty Urzędu Lotnictwa Cywilnego, jak twierdzą specjaliści, najbardziej restrykcyjnej instytucji tego typu w Europie.

Strona 1 z 53

Martwi cię coś, lub denerwuje? Napisz do Nas!

Imię
Email:
Temat
Wiadomość

Ogłoszenia ostatnio dodane

All rights reserved: Nowe Podkarpacie Designed by: KAJUS